Saturday 4 April 2009

Preview: Depeche Mode - Sounds of the Universe (BG only)

This preview is only in Bulgarian, but I promise that the full review of the album, when it officially comes out will be entirely in English.

Много обичам албуми да лийкват, просто ми се изпълва душицата, защото като стане дума за музика и съм много нетърпелив. Та, нали си имам вече билетче за Депеш Мод и отдавна исках да чуя за какво съм си дал парите и мига, в който лийкна "Sounds of the Universe" вече беше на харда ми - зареден за прослушване. Изчетох една камара мнения как това не било окончателната версия, как на албума му предстояло ремастериране, миксиране и тем подобни, но малко невъзможно ми се струва месец преди официалното му издаване той да е още на ниво студийни записи. Кааакто и да е, да не се впускам в излишни размисли за самия лийк.

Въпреки, че не съм някакъв супер-дупер фен на Депеш Мод съм доста добре запознат с творчеството им, а и дори да не съм това не значи, че нямам две уши и един мозък :lol: , с които да оценявам чутото. Предварително вече съм слушал "Wrong", която си е зарибяваща и която ме обнадежди за албума. Да, ама не! "Sounds of the Universe" е всичко друго, но не и космичен. Съжале буку, но албумът след няколко слушания продължава да ми се струва скучен, муден и предсказуем. Саундът към повечето парчета е зарибяващ, но вокалите веднага го обръщат в някаква монотонна ревалка. Нямам нищо против баладите, но нека да са в умерено количество, все пак името на албума подсказва, че трябва да има вселенско разнообразие. В толкова минорна вселена не ми се живее, че тя дори и до депресия не може да ме докара.

Разбира се, че албумът си има и добрите моменти, като моят избор се спира на "Wrong", "Peace", "In Chains", "Miles Away" и "Come Back", до колкото могат да минат за фаворити. Останалото поне за момента ми идва повечко като пълнеж, но всеки с вкуса си. След като имах времето да го чуя обстойно и да ми престои поне 2-3 дена в главата, реших да прочета други впечатления от албума. Според някои той е по-добър от "Playing the Angel", за други по-слаб от "Exciter", трети още го преглъщаха. Аз няма да тръгна да го слагам по лични класации, но със сигурност не успя да надхвърли качеството на "Playing the Angel", който поне мен успя да ме зариби.

Хайде, стига вече съм мрънкал...ще чакам официалният релийз на албума, който пък може наистина да е ремастериран и подобрен, но честно казано дълбоко ме съмнява. Добре, че си купих билета за техния концерт в София основно заради Лейдитрон. Дано и да пеят достатъчно много стари парчета или поне тези да ги раздвижат, че ще се караме.

No comments: